لیست اختراعات مهدي لدني زاده
سيستم كنترل هوشمند سرعت خودرو بر اساس سرعت هاي مجاز در هر جاده، يك سيستم كنترل و كاهش سرعت بوده كه بدون استفاده از تكنولوژيهاي وابسته خارجي و قطعات موتور، سرعت غير مجاز خودرو را شناسايي كرده به جاي كشف و ثبت جرم ، بوسيله كاهش سرعت خودرو از وقوع تخلف جلوگيري مي كند. اين دستگاه با توجه به ويژگيهاي هوشمندي و يادگير بودن خود در انواع خودرو قابل نصب بوده و در هر مكان و شرايط آب و هوايي، سرعت خودرو و نوع جاده (آزاد راه ، بزرگراههاي داراي خطوط رفت و برگشت جدا از هم ، جادههاي اصلي ، جادههاي فرعي و ...) را تشخيص داده و با در نظر گرفتن سرعت مجاز انواع رده هاي خودرو (سواري، وانت بار) يا (اتوبوس، مينيبوس، تريلر، كاميون، كاميونت) در آن نوع جاده و در زمان هاي مختلف (شب يا روز) تصميم گيري كرده و از بروز سرعت غير مجاز پيشگيري مي نمايد.
دستگاه رفريگريتور كم مصرف و سريع سيالات بر اساس كنترل غير كلاسيك دما و حجم سيال، يك سيستم سردسازي سيالات بوده كه با استفاده از برخي از مفاهيم جديد فيزيك، كنترل و نرم افزار مشكلات سيستمهاي موجود را به طور كامل برطرف مي نمايد. در اين دستگاه از تكنيكي ابتكاري و مبتني بر خواص مواد سمي كنداكتور ناخالص شده براي فرآيند سرمايش استفاده شده است. اين روش به علت سرعت بالا و صرفاً الكتريكي بودن، از قابليت مطلوبي در پياده سازي انواع الگوريتم هاي هوشمند برخوردار است. مهمترين مسئله اي كه در طراحي اين سيستم مورد توجه قرار گرفته مصرف انرژي الكتريكي پايين است و اين مهم با استفاده از تكنيك كنترل غير كلاسيك دما و حجم سيال محقق شده است. اين روش كنترل كه توسط واحد محاسبه و كنترل دستگاه پياده سازي مي شود، اجزاء پر مصرف انرژي الكتريكي را تنها بر اساس نيازهاي جاري، روشن كرده و بدين ترتيب دستگاه در اكثر اوقات در حالت غير فعال مي باشد. بنابراين سيستم پيشنهادي با توجه به تكنولوژي سرمايش و روش كنترل خود، براي انواع كاربردهاي سردسازي سيالات و مخصوصاً مواردي كه دستگاه هاي رايج به دليل مشكلات خود قابل استفاده نيستند، بسيار مناسب مي باشد.
دستگاه كانورتور انرژي بر اساس كنترل غير كلاسيك اثرات دمايي وارد بر سازند هاي ناخالص شده Bi2Te3، يك سيستم توليد كننده انرژي الكتريكي بوده كه با استفاده از برخي از مفاهيم جديد فيزيك، الكترونيك، كنترل و نرم افزار نوع جديدي از توليد كننده هاي انرژي الكتريكي را ارائه مي نمايد. در اين دستگاه از تكنيكي ابتكاري و مبتني بر ويژگي هاي مولكولي تركيب Bi2Te3 ناخالص شده براي فرآيند توليد الكتريسيته استفاده شده است. در اين روش، تنها از ساختار مولكولي مواد براي توليد برق استفاده شده است و از اين رو كاملاً فاقد اجزاء متحرك مكانيكي، آلودگي زيست محيطي و مواد شيميايي خطرناك است. از سوي ديگر طراحي اين سيستم به گونه اي است كه فقط با ايجاد يك اختلاف دمايي عمل توليد برق را انجام مي دهد و از اين رو طراحي و نصب آن در بسياري از شرايط و موقعيت ها امكان پذير مي باشد. مهمترين مسئله در طراحي اين سيستم، وابستگي شديد آن به يك اختلاف دمايي خاص است و اين مهم با استفاده از تكنيك كنترل غير كلاسيك دما محقق شده است. اين روش كنترل كه توسط واحد پردازش و كنترل دستگاه پياده سازي مي شود در هر شرايط پيچيده اي، اختلاف دمايي بهينه را براي سيستم فراهم مي كند. بنابراين دستگاه پيشنهادي با توجه به تكنولوژي توليد برق و روش كنترل خود، نوع جديدي از توليد كننده هاي برق با قابليت توليد صنعتي و انبوه به شمار مي آيد.
راكتور حرارت مستقيم كه در زمينه فني و مهندسي و در شاخه برق قدرت مطرح گرديده است. شامل هسته مركزي بوده كه المان هاي توليد برق را در خود جاي داده است و اين هسته در حصار راكتور قرار مي گيرد وقتي حرارت به شكل هاي مختلف از ورودي هاي راكتور وارد شده و به المان ها برخورد مي كند توليد جريان الكتريسيته كرده و توسط سيم هاي رابط اين جريان برق توليدي به بيرون از راكتور انتقال مي يابد و بعد از آن ميتوان به صورت مستقيم و يا متناوب از آن استفاده كرد.
اين دستگاه يك مبرد سريع آب و يا هر مايع ديگر بوده كه مي تواند بدون استفاده از كمپرسور و نيز گازهاي مبرد گرما را گرفته و دماي آنها را تا حد قابل قبولي كاهش دهد. اين سيستم بدون اينكه از هر نوع گاز مبردي استفاده كند و با حذف، فرآيند هاي اضافي اين توان را دارا مي باشد كه در مدت زمان كمتري نسبت به مبرد هاي حال حاضر عمليات خنك سازي را انجام دهد و اينكه اين ساختار توسط يك مدار كاملا ديجيتال در هر لحظه از زمان مديريت شده و ايده آل ترين شرايط ممكن را براي استفاده در اختيار كاربران قرار مي دهد با توجه به اينكه در اين پروژه بدون صرف انرژي مي توان مقدار آب خنك شده را در مدت زمان نسبتا زيادي به اندازه يك شبانه روز نگهداري و عرضه كرد، در نتيجه يكي از شاخصه هاي اين سيستم به شمار مي آيد.
موارد یافت شده: 5